Şair Hasan Hüseyin Korkmazgil

Halil Yeni

 

Kimi insanlar bedenen aramızdan ayrılsalar da geriye bıraktığı şarkılarıyla, şiirleriyle, romanlarıyla, öyküleriyle yani ürettikleriyle yaşamaya devam ederler.  Bu yüzden bizler bir kural olmamakla birlikte böyle sonsuzluğa erişmiş insanları, ölüm yıl dönümlerinden çok doğum yıl dönümlerinde anmayı tercih ederiz. Geçtiğimiz hafta kültür sanat dostlarıyla kent tarihinde bir ilki gerçekleştirip şair Hasan Hüseyin Korkmazgil’i andık, onu şiirle ve sevgiyle selamladık.  

 

 

Şiir biten, tükenen, kendini tekrar eden değil, şiir sürekli kendini yenileyen ve hatırlatan bir gerçektir. Kelimelerin kifayetsiz kaldığı yerde yardıma koşar. Duyguların dile gelmediği yada gelemediği zamanlarda yardıma koşar. Toplumların bunaldığı sıkıştığı dönemlerde yardıma koşar. Halkın bir çözüm aradığı, kurtuluş için çırpındığı zamanlarda yardıma koşar. Hasan Hüseyin’in şiiri de toplumcudur, gerçekçidir ve işte tam da böyle zamanlarda yardıma yetişir.

 

 

Şimdi asılsız iddialarla yargılanmaya çalışılsa da yakın dönenin en haklı ve meşru halk hareketi Gezi direnişiydi. Ve o dönem dilimizi, duvarları, sloganlarımızı süsleyen en güzel söz Hasan Hüseyin’ in ‘’Ağaç görmüş, yakmışlar / Kanat görmüş, kırmışlar / Şimdi de düşmüşler insan izine / Nerede insan, nerede ışık, vurmuşlar’’ şiiriydi.

 

 

İŞİD saldırılarının gerçekleştiği ülkemizde yazılan bildirilerde, asılan afişlerde ya da yapılan basın açıklamalarında taşınan pankartlarda Hasan Hüseyin’in ‘’Nede çok özlemişiz gökyüzüne kansız bakmayı’’ şiiri yazıyordu.  Yahut sonuçlarından bağımsız olarak kentimizde 300 gün boyunca direnen Flormar işçileri en çok şairin ‘’Bıçak kemikte’’ şiirini okuyor, bu şiirden güç almaya çalışıyordu.

 

 

Hasan Hüseyin’in yaşamıyla sanatı arasında güçlü bir bağ vardır.  Hasan Hüseyin yalnızca şiirlerinde mutluluğu, barışı, emeğin hakkını, insanlığın kurtuluşunu yazmamış aynı zamanda öyle bir ülke öyle bir Dünya için mücadele etmiştir.  Yani şair yaşadığı gibi yazmış, yazdığı gibi de yaşamıştır. Onu var eden en büyük değerlerden bir tanesi de budur.

 

 

Kimi şairler yaşadıkları dönemde hak ettikleri ilgiliyi ne yazık ki göremezler ve ölümleriyle birlikte unutulup giderler. Fakat Hasan Hüseyin yaşadığı dönemde olduğu gibi öldükten sonrada, kıymeti bilinen bir şairdir. Sivas’ın Gürün ilçesinde sahipsizlikten viran hale gelip yıkılmak üzere olan evi yakın zamanda şairler evi olarak restore edildi.  Geçtiğimiz günlerde de Burdur Ağlasun’da Hasan Hüseyin Korkmazgil’in büstünün açılışı gerçekleşti.

 

 

Hasan Hüseyin’in şiiri çok seslidir. Şiirlerinde bir ritim, ahenk, uyum vardır. Çoğu şiirinde yaşanmış insan öyküleri vardır. Yaşanmış toplumsal olaylar vardır. Şiirinin bu özelliği itibariyle şairin ‘Ağlasun Ay Şafağı’’ kitabı ‘’Gölgesinde Çınarın’’ adıyla Samsun Sanat Tiyatrosu tarafından sahneye uyarlanmıştır.

 

 

Ayrıca şairin çok sayıda şiiri bestelenmiştir.  Başta Ahmet kaya ve Selda Bağcan gelir. Ayrıca Türk halk müziğinin önemli temsilcilerinden Onur Akın, Suavi, protest müziğin efsanelerinden Grup Yorum, Grup Kızılırmak, özgün müziğin önemli isimlerinden İlkay Akkaya ve Kazım Koyuncu’da şairin şiirlerini bestelemiştir.  

 

Geçtiğimiz hafta şairin 92. Doğum yıl dönümünü BİLKAR’da kutladık. Bir kez daha kutlu olsun. Yaşasın şiir.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.